close



 









一打,中!我哭了...


 




Alanis Morissette         Simple Together

you've been my golden best friend
now with post-demise at hand
can't go to you for consolation
cause we're off limits during this transition
曾經是被人稱羨的一對

現在只是過去式  在我們手上宣告死亡

再也不能尋求你的安慰,我們已經跨越終線

this grief overwhelms me
it burns in my stomach
and i can't stop bumping into things

我被悲傷淹沒   它在我胃裡燃燒  我無法甩開它

i thought we'd be simple together
i thought we'd be happy together
thought we'd be limitless together
i thought we'd be precious together
but i was sadly mistaken

我曾以為我們就是這麼簡單的幸福的在一起

我曾以為我們就是這樣 無止盡的在一起

我們這麼擁有這麼珍貴的彼此

但難過的是   我錯了  
you've been my soulmate and then some
i remembered you the moment i met you
with you i knew god's face was handsome
with you i saw fun and expansion
你曾是我的soulmate ,記得初次見你的那一瞬間
擁有你讓我認識上帝美好的一面     擁有你讓我知道 無窮的快樂

this loss is numbing me
it pierces my chest
and i can't stop dropping everything
失去一切讓我麻木

它刺破我的胸口     我無法阻止所有事墜落
i thought we'd be sexy together
thought we'd be evolving together
i thought we'd have children together
i thought we'd be family together
but i was sadly mistaken
我以為我們會性感的在一起

我以為我們會在一起發展成熟

我以為我們會一起擁有小孩

我以為我們會一起組成家庭

但難過的是   我錯了 
if i had a bill for all the philosophies i shared
if i had a penny for all the possibilities i presented
if i had a dime for every hand thrown up in the air
my wealth would render this no less severe
如果我有張帳單是我與你分享的哲理

如果我有一便士代表所有我代給你的肯定

如果我有一角能將一切拋向空中

我用我的財富全交付給嚴酷
i thought we'd be genius together
i thought we'd be healing together
i thought we'd be growing together
thought we'd be adventurous together
but i was sadly mistaken
我以為我們會像精靈般的相守

我以為我們會互相治療的相守

我以為我們會一起成長的相守

但難過的是   我錯了
thought we'd be exploring together
thought we'd be inspired together
i thought we'd be flying together
thought we'd be on fire together
but i was sadly mistaken

我以為我們一起探險

我以為我們一起啟發靈感

我以為我們會一起飛翔

 

但難過的是   我錯了

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    whoslittleshop 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()